poniedziałek, 3 listopada 2014

Tarta z kremem cytrynowym

Od kilku dni miałam ochotę na coś słodkiego, nie jem prawie w ogóle produktów mlecznych, tylko masło i w dodatku sporadycznie, więc wybór w sklepach mam bardzo ograniczony. Zazwyczaj szukam przepisów i staram się coś upiec. Najlepiej, żeby jeszcze nie było to nic skomplikowanego ani drogiego, ale ma dobrze smakować. Ostatnio znalazłam przepis na tartę z kremem cytrynowym, która na prawdę mi smakowała, chociaż nastepnym razem dodam mniej cukru. Masło można z powodzeniem zamienić na niesoloną margarynę. Przepis znalazłam na stronie internetowej www.puredairyfree.co.uk


SKŁADNIKI NA FORMĘ O ŚREDNICY 23CM:

  • 100g masła
  • 175g ciastek imbirowych
  • 50g orzechów laskowych
KREM:
  • 100g niesolonego masła/margaryny
  • 1 cytryna
  • 1 limonka
  • 175g drobnego cukru
  • 4 jajka

  • maliny (opcjonalnie)



Ciastka rozgnieść i wymieszać z orzechami i masłem, powstałą masą wyłożyć foremkę po czym w 190°C przez 10 minut, wyjąć z piekarnika i przestudzić. Składniki na krem połączyć w miseczce w kąpieli wodnej, cały czas mieszać aż do zgęstnienia masy, gotowy krem wyłożyć łyżką do wcześniej upieczonego spodu. Zakryć i schłodzić przez 24 godziny.

Można podawać z sosem malinowym, kupnym lub można przyrządzić samemu ze świeżych/mrożonych malin. Owoce zmiksować a następnie przecedzić przez sitko aby pozbyć się pestek.

1 komentarz: