wtorek, 25 listopada 2014

Kurczak w sosie buffalo

Jakoś czas temu otworzono, koło naszego poprzedniego mieszkania, sklepik z jedzenie na wynos. Tam po raz pierwszy zasmakowałam w 'buffalo wings', jadłam je już wcześniej, ale nie smakowały mi tak bardzo. Najgorsze jest dla mnie to, że byłam w Buffalo i nie zjadłam tam tych sławnych skrzydełek. Poszperałam w internecie, kopalni wiedzy, i znalazłam przepis na sos, który naprawdę mi smakuje. Podstawą całego sosu są niesolone masło/margaryna oraz sos paprykowy, nie musi być wcale ostry. W sosie buffalo można podać pałki, skrzydełka a nawet udka, wszystko zależy od upodobań, ja najbardziej lubię skrzydełka. Przepis na sos znalazłam na stronie internetowej www.americanfood.about.com.

DLA 2 GŁODNYCH OSÓB:
  • 1kg skrzydełek lub pałek 
  • 8 łyżek sosu 
  • 8 łyżek masła
  • 1½ łyżki białego octu winnego
  • ½ łyżki czosnku w proszku
  • ½ łyżeczki sosu Worcestershire
  • ¼ łyżeczki chili/pieprzu cayenne
  • sól
  • pieprz
  • olej
  • seler naciowy
  • mąka (opcjonalnie)


Piekarnik nastawić na grillowanie (górna grzałka), na wysoką temperaturę jakieś 10-15 minut przed wstawieniem kurczaka.

W przypadku skrzydełek należy podzielić każde skrzydełko na 3 części, lotek raczej się nie wykorzystuje. Przygotowane skrzydełka lub inne części wymieszać w sporej misce z solą, pieprzem i olejem. Teraz można opcjonalnie obtoczyć kawałki kurczaka w mące. Ułożyć mięso na wyłożonej folią aluminiową kratce i wstawić do piekarnika, na 2-gą 'półkę' od góry. Piec przez 10-12 minut po czym przełożyć na drugą stronę i piec tak samo długo.

W między czasie należy zabrać się za szykowanie sosu, wszystkie składniki włożyć do garnka i doprowadzić do wrzenia, mieszać aby nic się nie przypaliło, kiedy wszystkie składniki się połączą wyłączyć palnik. Ilość chili zależy od ostrości sosu i własnych upodobań i tolerancji na pikantne jedzenie, więc warto wcześniej spróbować czy sos sam w sobie nie jest za ostry.

Ugrillowanego kurczaka włożyć do miski i polać sosem, dokładnie wymieszać łyżką, tak aby każdy kawałek był pokryty sosem. Można podawać m.in. z selerem naciowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz